KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

"income tax (expense) benefit"

Hungarian translation: jövedelemadó (terhelés) visszatérités


21:43 Dec 1, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: "income tax (expense) benefit"
tartalmilag a tax liability, de nem tudom, hogyan mondják magyarul: "eredményt terhelő adó (fizetése)/ ???" vagy ilyet nem mondanak magyarul egyáltalán?
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:jövedelemadó (terhelés) visszatérités
Explanation:
Vannak könyvelési rendszerek, ahol a negativ számot (levonandót) zárójelbe teszik - egy kimutatásban az adóteher levonandó. Ha az a ritka eset (amerikában gyakori) eset fordul elö, hogy az elözetes adólevonások miatt az adót túlfizettük, akkor az adóhatóság azt visszatériti és ez az összeg a kimutatésban pluszként jelenik meg.
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
végül a fizetendő/ visszaigényelhető adó mellett maradtam, mert tartalmilag az fejezi ki a legjobban - köszönöm mindenkinek!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1jövedelemadó (terhelés) visszatéritésxxxdenny
3 +1jövedelemadóHalmoforBT
3nyereségadó kedvezményNora Kis-Pal
1income tax = kereseti ado / expense = koltseg / benefit = jarulek
Zoltan Bartok


Discussion entries: 5





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
income tax (expense) benefit
income tax = kereseti ado / expense = koltseg / benefit = jarulek


Explanation:
kereseti ado koltsege utani nem penzben torteno visszaterules ???
Talan a teljes mondat sem eleg az ertelmezeshez. A szovegkornyezet
talan segitene.

Zoltan Bartok
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
income tax
jövedelemadó


Explanation:
Nem arról van szó, hogy bizonyos jövedelemrész (költség) mentes az adófizetés alól?

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  alee: tax benefit = a tax deduction that is granted in order to encourage a particular type of commercial activity
4 hrs
  -> Thank you / köszönöm

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
income tax (expense) benefit
jövedelemadó (terhelés) visszatérités


Explanation:
Vannak könyvelési rendszerek, ahol a negativ számot (levonandót) zárójelbe teszik - egy kimutatásban az adóteher levonandó. Ha az a ritka eset (amerikában gyakori) eset fordul elö, hogy az elözetes adólevonások miatt az adót túlfizettük, akkor az adóhatóság azt visszatériti és ez az összeg a kimutatésban pluszként jelenik meg.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 7
Grading comment
végül a fizetendő/ visszaigényelhető adó mellett maradtam, mert tartalmilag az fejezi ki a legjobban - köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Orsolya Mance: Ez igy van, a zarojelbe tett "expense" a benefit ellentetekent van itt, tehat income tax benefit (income tax expense) helyett all.
4 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
income tax (expense) benefit
nyereségadó kedvezmény


Explanation:
Csak hogy én is beleártsam magam: income tax expense - eddig azt jelenti, hogy nyereségadó. Tax benefit pedig azt jelenti, hogy adókedvezmény. A kettőből együtt nekem ez jött ki. Any comment?

Nora Kis-Pal
Native speaker of: Native in HungarianHungarian