KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

languette de protection

Dutch translation: wisbeveiliging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:languette de protection
Dutch translation:wisbeveiliging
Entered by: Kaat

08:45 Dec 10, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: languette de protection
het stukje dat zich op video- en audiocassettes bevindt en dat je moet verwijderen zodat de opname niet gewist kan worden. Ik kom niet op het juiste woord.
Kaat
wisbeveiliging
Explanation:
hebben we ook nog niet gehad...

en nu we toch bezig zijn: wat dacht je van "overschrijfbeveiliging"?

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Hartelijk dank. Ik hou het op wisbeveiliging. Heeft de meeste hits op Google, is wel geen garantie, maar ...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5opnamebeveiligingElène Klaren
4 +1nokje
Jacqueline van der Spek
4wisbeveiligingSerge L
4(schrijf)beveiligingstab
Jacki
4opnamebeveiligingslipje
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opnamebeveiligingslipje


Explanation:
Ik weet niet of er een 'officiële' benaming voor dat ding is, maar zo noem ik het zelf altijd.
(Altijd? Alsof het een dagelijks gespreksonderwerp is - nou ja, je snapt wel wat ik bedoel)

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 438

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nokje


Explanation:
ook ik weet niet of dit de juiste benaming is, maar zo noemen wij dat altijd.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 149

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
4 hrs
  -> dank je wel, Peter

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(schrijf)beveiligingstab


Explanation:
Dit geldt eigenlijk voor diskettes.
Opnamebeveiligingstab zou in dit geval misschien wel kunnen. Eventueel lipje ipv tab.

Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 35

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
opnamebeveiliging


Explanation:
"Hier een 1500 band, het pijltje geeft aan waar de opnamebeveiliging zit"




    Reference: http://home.wanadoo.nl/martijnbelle/specials/Philips%20VCR.h...
Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 174

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wisbeveiliging


Explanation:
hebben we ook nog niet gehad...

en nu we toch bezig zijn: wat dacht je van "overschrijfbeveiliging"?

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.google.be/search?q=wisbeveiliging&ie=UTF-8&oe=UTF...
    Reference: http://www.google.be/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=oversc...
Serge L
PRO pts in pair: 520
Grading comment
Hartelijk dank. Ik hou het op wisbeveiliging. Heeft de meeste hits op Google, is wel geen garantie, maar ...