sufnituning

English translation: tinkering, fiddling, dabbling, meddling, pottering, monkeying

06:35 Jul 25, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Slang
Hungarian term or phrase: sufnituning
Sziasztok!

Megfelelő szót keresek, ami leírja a sufnituningot. Tehát az otthon, a pincében vagy a garázs mélyén bütykölést.

Nem feltétlenül autó tuning, hanem mindenféle kütyü barkácsolása. Ja, és mindenképpen szleng legyen (amerikai vagy brit).

Köszönöm.
Rubisco
English translation:tinkering, fiddling, dabbling, meddling, pottering, monkeying
Explanation:
A megfelelőség nagyjából a fenti sorrend szerint (csökken)
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek. Végül tinkering lett.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tinkering, fiddling, dabbling, meddling, pottering, monkeying
juvera
4tinkering
zsuzsa369 (X)
2 +1shed tuning/home tuning
Katalin Sandor


Discussion entries: 4





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tinkering, fiddling, dabbling, meddling, pottering, monkeying


Explanation:
A megfelelőség nagyjából a fenti sorrend szerint (csökken)

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek. Végül tinkering lett.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zsuzsa369 (X): tinkering, én is ezt találtam, csak egyszerre tettük fel!
6 mins
  -> Kösz, igen.

agree  Katalin Horváth McClure: tinkering
5 hrs
  -> Kösz.

disagree  Andras Szekany: a sufnituning kifejezetten pozitív: kevés erőforrással rendelkező *ember* jó munkát végez.
21 hrs
  -> A tinkering nem csak negatív: "I tinkered with it a bit and now it runs much smoother!" a pottering és monkeying pedig kifejezetten nem. A monkeying gépek, pl. autó javítását, szerelést jelent.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
shed tuning/home tuning


Explanation:
Csak egy ötlet. Nem értek én ehhez, de rémlett, hogy létezik ilyesmi. A neten a shed tune-ra alig van találat, de létezik egy ilyen nevű lap. A home tuning pedig, úgy tűnik, másra is használható (pl. sícuccok tuningolásáról is beszélnek). Azt nem tudom, hogy ezek a kifejezések mennyire elterjedtek.


    Reference: http://www.totallytriumph.net/spitfire/engine_building.shtml
    Reference: http://www.shedtune.co.uk/shed%20tuning.htm
Katalin Sandor
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: vmikor, mintha ojant hallotam volna: garage ...
20 hrs
  -> Köszönöm. A garage-os verzió viszont szervízben végzett munkát jelent.

neutral  zsuzsa369 (X): A "shed tuning"-ra én is találtam referenciát egy angol nyelvű fórumon, ám ez egy magyar illetőtől származik és feltételezhetően a magyar szószerinti fordítása: http://autos.groups.yahoo.com/group/skodalovers/messages/710...
21 hrs
  -> Köszönöm.

neutral  juvera: A home tuning jelentése az, hogy a szerviz kiküldi a szakembert házhoz a "tuning"-ot elvégezni.A shed tuning csak egy társaság vicces neve, v. magyar fordítás./Tényleg jó, de itt megint az a kérdés használják-e v. angoloknak nem jelent-e valami mást :)
22 hrs
  -> Köszönöm. Ha nem, nem, mondtam, hogy csak tipp... Pedig milyen jó kis kifejezés ;-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tinkering


Explanation:
Talán nem annyira szlenges mint a sufnituning, de mindenképp elterjedt kifejezés és a jelentése is nagyon közel áll hozzá.

A tinker lehet ige is, vagy főnév (the person who tinkers).

szleng szótár: lásd harmadik jelentés

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=tinker

És még ezek is érdekesek lehetnek:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/07...

http://www.freedom-to-tinker.com/?p=1164

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-07-25 09:46:51 GMT)
--------------------------------------------------


Közben észrevettem a Washington Post cikkben, hogy a "tinkerer" szó is használatos a személy megnevezésére.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2007-07-26 08:28:52 GMT)
--------------------------------------------------


A "garage tuning"-ra vonatkozóan: valóban létezik a kifejezés, ám pont a "sufnituning" ellenkezőjét jelenti, azaz amikor szervízbe viszed a kocsit, hogy feltuningolják. Van persze egy másik jelentése is a "garage music"-ra vonatkozóan.



zsuzsa369 (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Te is megérdemled. :-)
9 hrs

disagree  Andras Szekany: ld. fent.
21 hrs
  -> Légyszíves olvasd el a Washington Post post cikkjét fennt (második referencia) és minden világossá fog válni számodra!!!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search