KudoZ home » Dutch to French » Construction / Civil Engineering

Orderpicken

French translation: Préparer la commande


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:Orderpicken
French translation:Préparer la commande
Entered by: Catherine Antheunissens

10:42 Feb 9, 2007
Dutch to French translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Dutch term or phrase: Orderpicken
Het logistieke proces vanuit het standpunt van de magazijnmedewerker kan als volgt worden weergegeven:


1 Lossen van de vrachtwagen
2 Intern transport Ontvangst goederen
3 Opslag goederen op juiste locatie

4 Orderpicken
5 Verpakken Verzenden goederen
6 Laden vrachtwagen


Merci!
Catherine Antheunissens
Spain
Préparer la commande
Explanation:
C'est du "néerlandais d'Angleterre" (order picking): c'est la sélection dans un stock des articles d'une commande.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2007-02-09 11:18:28 GMT)
--------------------------------------------------

Voir notamment la traduction de "order picking" sur le grand dictionnaire terminologique. A vous de voir si une précision supérieure est souhaitable (auquel cas "sélectionner" ou "prélever" conviennent naturellement).
Selected response from:

Yves Cromphaut
Grading comment
Merci beaucoup!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Préparer la commande
Yves Cromphaut
4prélever les biens commandés
Michaël Temmerman


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Préparer la commande


Explanation:
C'est du "néerlandais d'Angleterre" (order picking): c'est la sélection dans un stock des articles d'une commande.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2007-02-09 11:18:28 GMT)
--------------------------------------------------

Voir notamment la traduction de "order picking" sur le grand dictionnaire terminologique. A vous de voir si une précision supérieure est souhaitable (auquel cas "sélectionner" ou "prélever" conviennent naturellement).

Yves Cromphaut
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 15
Grading comment
Merci beaucoup!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pierre Lambert
4 mins
  -> Merci

neutral  Michaël Temmerman: lijkt me te algemeen; verpakken kan ook onder "préparer" vallen, terwijl dat een volgende stap is.
11 mins

agree  Joëlle Rouxel - Billiaert: Termium aussi donne "préparer la commande"
2 hrs
  -> Merci Joëlle

agree  hendiadys: order picking=préparation de commande; stock picking= prélèvement (de/en) stock
5 hrs
  -> merci

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prélever les biens commandés


Explanation:
préparer lijkt me te algemeen, want verpakken hoort daar ook bij.
Ik heb al vaak "prélever" gezien (ook in SAP). Het gaat echt alleen maar om het verzamelen van de bestelde goederen in een opslagplaats.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-02-09 11:52:54 GMT)
--------------------------------------------------

Ben trouwens net bezig met een vertaling daarover en ik beschik ook over de Duitse en Franse versie. "picken" wordt steevast vertaald met prélever.

Michaël Temmerman
Costa Rica
Native speaker of: Dutch