KudoZ home » English to Hungarian » Transport / Transportation / Shipping

footprint

Hungarian translation: A legkisebb helyet foglalja


11:59 Feb 22, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: footprint
Ollós emelő esetében mit jelent a smallest footprint tulajdonság?
Timi85
Hungary
Hungarian translation:A legkisebb helyet foglalja
Explanation:
így tippelem, bár jó lenne a teljes kifejezés vagy mondat.
Vagy úgy is lehet, hogy minimális a helyigénye.
Selected response from:

Judit Lapikás
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5helytakarékos
Balázs Sudár
4 +3alapterület
Csaba Ban
4 +1csak a minimálisan szükséges felületet használja fel
Lingua.Franca
5kis helyigényű / helyigénye minimális
Katalin Szilárd
4(minimálisan) elfoglalt (munka-)terület
Peter Boskovitz
4A legkisebb helyet foglalja
Judit Lapikás


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A legkisebb helyet foglalja


Explanation:
így tippelem, bár jó lenne a teljes kifejezés vagy mondat.
Vagy úgy is lehet, hogy minimális a helyigénye.

Judit Lapikás
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
csak a minimálisan szükséges felületet használja fel


Explanation:
smallest footprint - helytakarékos kialakítás


    Reference: http://www.eredo.hu/ollosrampasemelok/index.htm
Lingua.Franca
Spain
Native speaker of: English

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
9 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
helytakarékos


Explanation:
Minek bonyolítani?
Pl.:
Az ollós emelők helytakarékos kialakításúak, süllyesztett kivitel esetén...
www.eredo.hu/ollosrampasemelok/index.htm


Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Hajdu
9 mins

agree  xxxkriszti_214
30 mins

agree  xxxhollowman
9 hrs

agree  Tradeuro Language Services
17 hrs

agree  twelverainbow: Ezt is elfogadnám, bár itt konkrétan vízszintes síkról van szó.
2 days6 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
smallest footprint
kis helyigényű / helyigénye minimális


Explanation:
"A kis helyigényű berendezéssel lehetőség nyílik a kis aknaterülettel és nagy szintkülönbséggel rendelkező épületekben a terhek függőleges mozgatására."

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2009-02-22 12:27:02 GMT)
--------------------------------------------------

A footprint helyigény.

Minimális helyigény is jó:

http://www.weszti.hu/cikk.php?id=278

"OMA 530 B
dupla ollós emelő

Leírás:
Teherbírás: 3600 kg

Előnyök:
- Állítható rámpa hosszúság
- Minimális helyigény (süllyesztett)
- Nagy teherbírás"



    Reference: http://www.freeweb.hu/hidraforg/teher.htm
    Reference: http://www.weszti.hu/index.php?id=5_4_11
Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 35

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
alapterület


Explanation:
smallest footprint: legkisebb alapterület(ű)

Az összes eddigi kifejezi a lényeget, de fontos megjegyezni, hogy a "footprint" az alapterületet jelenti. Pl. egy kis alapterületű berendezés lehet nagyon magas is.

Az eddigi megoldásokban használt "hely" háromdimenziós kiterjedésre utal, míg a "footprint" csak a vízszintes síkra eső vetület, vagyis amekkora kétdimenziós helyet elfoglal a dolog (vagyis: alapterület)

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Majdnem igaz. Azért csak majdnem, mert az említett modell közel teljes mértékben leereszthető, vagyis az alapterülete megegyezik a rakfelülettel.
23 mins

agree  Katalin Horváth McClure: Pontosan így van, a footprint az alapterületre vonatkozik, a vízszintes alapsíkra eső vetület, és ez fontos.
2 hrs

agree  Bernadett Trabert: igen, szerintem is fontos, hogy alapterületről van szó
3 hrs

agree  twelverainbow
2 days2 hrs

3 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(minimálisan) elfoglalt (munka-)terület


Explanation:
Szerintem ez az a terület, amit a gép (esetlegesen kinyitott támasztékokkal) használat közben minimálisan betölt. Tehát az a minimális terület, amin már képes lehet biztonságosan működni.

Meggyőződésem, hogy mindenki félrefordította. Mintha a "két szám legnagyobb közös osztó"-ját úgy fordítanánk, hogy "ennek a két számnak van a legnagyobb közös osztója" :)

Peter Boskovitz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian