KudoZ home » English to Romanian » General / Conversation / Greetings / Letters

Health Visitor

Romanian translation: Asistenta comunitara


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Health Visitor
Romanian translation:Asistenta comunitara
Entered by: cezara lucas

18:00 Feb 19, 2009
English to Romanian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Health Visitor
in UK
Multumesc
mara_cojocaru
Romania
Asistenta/Moasa comunitara
Explanation:
Health visitor: Job description and activities
On this page…

1. Job description
2. Typical work activities

Job description

A health visitor is a qualified and registered nurse or midwife who is specially trained to assess the health needs of individuals, families and the wider community. They aim to promote good health and prevent illness in the community by offering practical help and advice.

The role involves visiting people in their homes, in particular new parents and children under five, as well as working with other sections of the community. Working as a health visitor may also include tackling the impact of social inequality on health, and working closely with at-risk or deprived groups.

http://www.prospects.ac.uk/p/types_of_job/health_visitor_job...

ps: in Romania se numea odata asistenta de teren.

--------------------------------------------------
Note added at 7 minute (2009-02-19 18:07:53 GMT)
--------------------------------------------------

Ea lucreaza independent.
Si are relatii de colaborare cu medicul de familie si echipa acestuia.

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-19 19:50:02 GMT)
--------------------------------------------------

Da, si nota explicativa identifica o asistenta medicala sau o moasa instruita special pentru lucrul in comunitate, care vede frecvent copii <5ani si noile mamici.
De unde asistenta medicala comunitara.

Art. 136. – (1) Serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară sunt derulate de următoarele categorii profesionale:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) asistent medical comunitar de psihiatrie;
e) asistent medical de îngrijiri la domiciliu.


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-19 19:51:48 GMT)
--------------------------------------------------

(continuare) cu varsta <5 ani si proaspetii parinti.

Art. 136. – (1) Serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară sunt derulate de următoarele categorii profesionale:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) asistent medical comunitar de psihiatrie;
e) asistent medical de îngrijiri la domiciliu.


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-19 19:53:54 GMT)
--------------------------------------------------

cu varsta <5 ani si proaspeti parinti.

Art. 136. – (1) Serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară sunt derulate de următoarele categorii profesionale:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) asistent medical comunitar de psihiatrie;
e) asistent medical de îngrijiri la domiciliu


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-19 19:59:19 GMT)
--------------------------------------------------

Art. 136. – (1) Serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară sunt derulate de următoarele categorii profesionale:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) asistent medical comunitar de psihiatrie;
e) asistent medical de îngrijiri la domiciliu.
Selected response from:

cezara lucas
Romania
Grading comment
multumesc.
Asistenta comunitara (nu moasa)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1asistentă de familie
Vera Costea
4functionar (angajat) de la Asistenta SocialaGeorgeta Radulescu
3 +1Asistenta/Moasa comunitaracezara lucas
5 -2( serviciu de) asistenta ( medicala) la domiciliuAnca Nitu
Summary of reference entries provided
Asistenta ComunitaraWord_Wise

Discussion entries: 6





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
health visitor
functionar (angajat) de la Asistenta Sociala


Explanation:
Just movie culture...

Georgeta Radulescu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: multumesc, eu zic ca asistent medical ar merge.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Word_Wise: Asistenta sociala are asistenti sociali, diferit de cadrele medicale. Cei sociali se implica in pb sociale ale familiei. Health Visitorii sunt din categoria medicala. (E doar o clarificare) :)
6 mins
  -> Multumesc, Alla, ai dreptate!

neutral  cezara lucas: asistentul social face parte din echipa care acorda asistenta medicala comunitare
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
health visitor
asistentă de familie


Explanation:
Mai demult existau şi la noi, pe vremea când eram eu copil, de exemplu (asta ştiu de la mama). Atunci le spunea "asistente de ocrotire". Eu am citit dunumirea asta în faimoasa "Mama şi copilul". Dar se pare că mai nou există intenţia de a reintroduce treaba asta şi de a-i moderniza şi denumirea... aşadar asistentă de familie.



In timp ce asistentele de ocrotire din Romania, dupa 1990, au inceput sa dispara, (nemaiexistand cursuri speciale pentru ele), ame-ricanii s-au grabit sa introduca aceasta specialitate. Pentru ca este foarte mare nevoie de ele, OMS a creat un nou concept numit asistenta de familie, menita sa aiba grija de pacient de la conceptia acestuia pana la moarte.

http://www.observatorulmedical.ro/index.php?a=stiri200510140...

Vera Costea
Canada
Works in field
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: multumesc pt propunere!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
13 hrs

neutral  cezara lucas: propuneti termeni inexistenti in sist sanitar romanesc; si asta pe o refer. din 2005
14 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
health visitor
Asistenta/Moasa comunitara


Explanation:
Health visitor: Job description and activities
On this page…

1. Job description
2. Typical work activities

Job description

A health visitor is a qualified and registered nurse or midwife who is specially trained to assess the health needs of individuals, families and the wider community. They aim to promote good health and prevent illness in the community by offering practical help and advice.

The role involves visiting people in their homes, in particular new parents and children under five, as well as working with other sections of the community. Working as a health visitor may also include tackling the impact of social inequality on health, and working closely with at-risk or deprived groups.

http://www.prospects.ac.uk/p/types_of_job/health_visitor_job...

ps: in Romania se numea odata asistenta de teren.

--------------------------------------------------
Note added at 7 minute (2009-02-19 18:07:53 GMT)
--------------------------------------------------

Ea lucreaza independent.
Si are relatii de colaborare cu medicul de familie si echipa acestuia.

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-19 19:50:02 GMT)
--------------------------------------------------

Da, si nota explicativa identifica o asistenta medicala sau o moasa instruita special pentru lucrul in comunitate, care vede frecvent copii <5ani si noile mamici.
De unde asistenta medicala comunitara.

Art. 136. – (1) Serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară sunt derulate de următoarele categorii profesionale:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) asistent medical comunitar de psihiatrie;
e) asistent medical de îngrijiri la domiciliu.


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-19 19:51:48 GMT)
--------------------------------------------------

(continuare) cu varsta <5 ani si proaspetii parinti.

Art. 136. – (1) Serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară sunt derulate de următoarele categorii profesionale:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) asistent medical comunitar de psihiatrie;
e) asistent medical de îngrijiri la domiciliu.


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-19 19:53:54 GMT)
--------------------------------------------------

cu varsta <5 ani si proaspeti parinti.

Art. 136. – (1) Serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară sunt derulate de următoarele categorii profesionale:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) asistent medical comunitar de psihiatrie;
e) asistent medical de îngrijiri la domiciliu


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2009-02-19 19:59:19 GMT)
--------------------------------------------------

Art. 136. – (1) Serviciile şi activităţile de asistenţă medicală comunitară sunt derulate de următoarele categorii profesionale:
a) asistent social;
b) asistent medical comunitar;
c) mediator sanitar;
d) asistent medical comunitar de psihiatrie;
e) asistent medical de îngrijiri la domiciliu.


cezara lucas
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc.
Asistenta comunitara (nu moasa)
Notes to answerer
Asker: multumesc!

Asker: asistent medical generalist, poate?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Anca Nitu: moasa prin definitie asista la nasteri acest tip de lucrator social are cu totul alt profil , a se vedea explicatia din Wikipedia/ exact, dvs i-ati zis "moasa comunitara" asa cel putin vad eu in titlu
2 hrs
  -> A health visitor is a qualified and registered nurse or midwife who is specially trained to assess the health needs of individuals, families and the wider community.

agree  Word_Wise
17 hrs

agree  MMFORREST: Asistentă medicală şi moaşă calificată care vizitează mama unui bebeluş intre 2 săptămâni şi 5 ani. Dă sfaturi îin legătură cu dezvoltarea copilului, alimentaţia, greutatea, creşterea, comportamentul copilului.
69 days
  -> mutumesc! (amuzanta perioada de timp, 69 de zile!)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
health visitor
( serviciu de) asistenta ( medicala) la domiciliu


Explanation:
Health visitors are UK registered nurse who have undertaken further training to work as part of the primary health care team. As their name suggests, their role is to promote mental, physical and social well-being in the community by giving advice and support to families in all age groups. Limited resources and staff within the NHS have traditionally meant that their work has been focused on childhood development, but the scope to expand their roles is slowly improving.

They work with mothers once postpartum care is handed over from the midwives, advising on feeding, care and support to both infants and parents, providing routine child development checks and have responsibility for child protection issues. However they are also able to help******************* people of any age who suffer from chronic illness or live with a disability. They may run health promotion schemes and anti-smoking clinics.****************

Qualified health visitors are regulated by the Nursing and Midwifery Council.
http://en.wikipedia.org/wiki/Health_Visitor
nu se ocupa numai de prunci
cum se poate vedea din portiunea subliniata mai sus si NU sunt moase
s-a mai tradus dar nu prea se potriveste
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/medical/510623-h...
se aseamana cu "visiting nurse"
http://www.vnsny.org/

http://intercer.net/blog/articole/proiect-de-asistenta-socia...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-19 20:37:00 GMT)
--------------------------------------------------

notati ca moasa se ocupa de nasteri in schim acest lucrator :
They work with mothers once postpartum care is handed over from the ****midwives******
QED!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-19 21:13:02 GMT)
--------------------------------------------------

dat fiind ca nu cred ca cineva s-a obosit sa citeasca chestia asta o afisez in clar spre a facilita treansmiterea iinformatiei
scuze anticipate celor pe care-i plcitisesc prin repetitie
Asistenta Medicala Profesionala

Piata medicala din Romania este deficitara in multe privinte. Acesta este un lucru dovedit si resimtit de fiecare dintre cei ce au fost pacienti cel putin o data in viata. Cel mai deranjant este ca ingrijirea pacientilor, cei ce ar trebui sa se situeze apriori pe primul loc, este o mare problema a acestui sistem. Lipsa de resurse si de personal, managementul defectuos si o intreaga suma de alte cauze se rasfrang, din plin asupra pacientilor.

De cate ori nu ati intrat intr-un spital sau policlinica pentru un examen banal, dar care v-a luat o zi intreaga? Cand suntem bolnavi, o prioritate este cautarea unei "relatii" care sa ne indrume catre o unitate, catre un medic bun. De cate ori impolitetea unui cadru medical v-a facut sa regretati ca aveti nevoie de acel serviciu medical? Cand este vorba de mers la medic, cei mai multi dintre noi isi pun in primul rand, problema banilor, nu pentru ca acel serviciu ar avea un cost exagerat, ci pentru ca de la intrarea in unitatea medicala pana la iesire trebuie sa "cotizeze" la fiecare, fara a avea garantia unui serviciu bine facut.

Misiunea firmei Professional Nursing
Ne propunem sa va oferim servicii medicale la standarde ridicate, prestate de personalul cel mai bine pregatit profesional.


Servicii:
administrarea si supravegherea tratamentelor medicamentoase recomandate de medic la domiciliul pacientului.
continuare tratamentului medicamentos recomandat de medic la externarea din clinica medicala
ingrijirea pacientului la domiciliu
recoltarea si prelevarea de probe paraclinice la domiciliu
http://www.pronursing.ro/

comparati atributiile inainte de a critica
multumesc

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2009-02-20 16:19:09 GMT)
--------------------------------------------------

eu va multumesc de incredere, si fair play , aflata in "cauza" macar ati citi poliloghiile pe care le-am tot afisat :) admirabila rabdare !
adevarat ca toate aceste slujbe au devenit "gender neutral" :)
va doresc succes in continuare


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Anca, multumesc mult! Cred ca varianta ta e cea mai poritivita. Eu pusesem doar "asistent medical"...Nu asistenta, ca e vb de un domn :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Word_Wise: este asistenta medicala, dar nu e strict pentru domiciliu.
6 mins
  -> am facut progrese , este in principal cu vizite la domiciliu ( iarasi a se vedea textul ) de unde si denumirea Health VISITOR :):):) hai ca o scoatem la capat pana la urma, bine ca am scapat de moasa comunitara si sau de profilul pediatrie.. ....:)

disagree  cezara lucas: Confuzie cu home care
14 mins
  -> din definitia de mai sus: their role is to promote mental, physical and social well-being in the community by giving advice and support to families in all age groups, cat despre home care este similar, verificati definitiilehttp://www.homecareontario.ca




Reference comments


1 day1 hr
Reference: Asistenta Comunitara

Reference information:
Health visitor: Job description and activities
On this page…

1. Job description
2. Typical work activities

Job description

A health visitor is a qualified and registered nurse or midwife who is specially trained to assess the health needs of individuals, families and the wider community. They aim to promote good health and prevent illness in the community by offering practical help and advice.

The role involves visiting people in their homes, in particular new parents and children under five, as well as working with other sections of the community. Working as a health visitor may also include tackling the impact of social inequality on health, and working closely with at-risk or deprived groups.


Typical work activities

Activities vary according to the nature of the individual role, but may include:

* listening to, advising and supporting people from all backgrounds and age groups;
* advising and informing new parents on issues such as feeding, safety, physical and emotional development, weaning and immunisation;
* delivering child health programmes;
* running parenting groups;
* working in partnership with families to develop and agree tailored health plans addressing individual parenting and health needs;
* managing and attending parent and baby clinics/sessions at surgeries, community and children's centres, and holding specialist clinics on areas such as baby massage, exercise and child development;
* identifying the health needs of neighbourhoods and other groups in the community, such as the homeless;
* working with local communities to help them identify and tackle their own health needs, and encouraging members of deprived communities to participate in their own health care planning;
* running groups dealing with a specific health aspect, such as giving up smoking, and supporting self-help or special needs groups, such as working parents;
* offering counselling to people on issues such as post-natal depression and bereavement;
* diagnosing minor conditions and prescribing low-level medication;
* supporting and training new health visitors;
* maintaining and updating patient records;
* supporting government initiatives to tackle child poverty and social exclusion, such as Sure Start and Home Start ;
* monitoring data to ensure that specific health targets are being met;
* planning and setting up health promotion displays;
* agreeing local health action plans and managing and leading interdisciplinary teams involved in their delivery;
* working in collaboration with other agencies, such as social services, local housing departments, the police, teachers and probation officers;
* participating in strategic-level and developmental meetings.
------------------------------------------------------------------------------

Analizati va rog atent cele de mai sus. Job description - nu e o definitie. Activitatea lor nu se reduce la vizitele acasa la pacienti.
In rest, s-a comentat destul de mult si imi cer scuze daca se repeta excplicatiile. Mi-am retras raspunsul care nu a placut, dar sustin, ca oriunde, asistenta medicala are atributiile care ii sunt alocate in functie de departamentul/sectia de care raspunde si aici atributiile nu se suprapun, in cazul de fata fiind vorba de copii... Cred ca "neintelegerile" tin de subtilitati. Sistemele sunt diferite... Si nu credeam ca scopul aici este acela de a i-ti contrazice si jigni "colegii".
Scuze fata de cei ce nu au cerut-o.


--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2009-02-20 19:34:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.prospects.ac.uk/p/types_of_job/health_visitor_job...


http://www.prospects.ac.uk/p/types_of_job/health_visitor_cas...

http://www.prospects.ac.uk/p/types_of_job/health_visitor_rel...

Health visitor: Related jobs
Related profiles

* Adult nurse
* Community development worker
* Health promotion specialist
* Mental health nurse
* Midwife
* Paediatric nurse
* Social worker

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2009-02-20 19:39:34 GMT)
--------------------------------------------------

Health visitor
From Wikipedia, the free encyclopedia

Health visitors are UK registered nurse who have undertaken further training to work as part of the primary health care team. As their name suggests, their role is to promote mental, physical and social well-being in the community by giving advice and support to families in all age groups. Limited resources and staff within the NHS have traditionally meant that their work has been focused on childhood development, but the scope to expand their roles is slowly improving.

They work with mothers once postpartum care is handed over from the midwives, advising on feeding, care and support to both infants and parents, providing routine child development checks and have responsibility for child protection issues. *****However they are also able to help people of any age who suffer from chronic illness or live with a disability. They may run health promotion schemes and anti-smoking clinics.*******

Qualified health visitors are regulated by the Nursing and Midwifery Council.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2009-02-20 19:57:29 GMT)
--------------------------------------------------

1. nu e moasa. Qualified health visitors are regulated by the Nursing and Midwifery Council.
2. Limited resources and staff within the NHS have traditionally meant that their work has been focused on childhood development, - children up to 5 years old.
3. Activities vary according to the nature of the individual role.

Mai mult de atat... imi e greu sa imi imaginez. Presupun ca NU TOATE TARILE AU ACELASI SISTEM, SI UNORA LE E MAI GREU SA INTELEAGA.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day20 hrs (2009-02-21 14:59:52 GMT)
--------------------------------------------------

health visitor
noun
(UK) infirmière visiteuse qui s'occupe surtout des enfants en bas âge, des personnes âgées etc

© Larousse 2004

Word_Wise
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian
PRO pts in category: 8
Note to reference poster
Asker: multumesc, m-am mai documentat si cred ca asisietntul comunitar are atributii asemanatoare cu cele ale unui "health visitor".


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  Anca Nitu: I give up! Dialogul este in mod clar imposibil . Va doresc mult succes in continuare !
22 mins
  -> Multumesc. Weekend placut.