Trados - problema entre TWB e word
Thread poster: Tina Duarte
Tina Duarte
Tina Duarte
Portugal
Local time: 00:35
English to Portuguese
+ ...
May 10, 2008

Olá a todos.

Encontro-me a fazer a tradução de um documento de EN-PT com a ajuda do Trados. No entanto, aconteceu-me uma "situação" que não estou a conseguir resolver: de cada vez que abro um segmento, na parte a traduzir aparece automaticamente o conteúdo do segmento en EN, tal como se tivesse seleccionado no "Copy source", embora apareça na respectiva caixa de diálogo do TWB a tradução (quando existe na memória).
Alguém me poderá ajudar a desactivar esta funç
... See more
Olá a todos.

Encontro-me a fazer a tradução de um documento de EN-PT com a ajuda do Trados. No entanto, aconteceu-me uma "situação" que não estou a conseguir resolver: de cada vez que abro um segmento, na parte a traduzir aparece automaticamente o conteúdo do segmento en EN, tal como se tivesse seleccionado no "Copy source", embora apareça na respectiva caixa de diálogo do TWB a tradução (quando existe na memória).
Alguém me poderá ajudar a desactivar esta função ou corrigir este erro?
Obrigada
Albertina Duarte
Collapse

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Trados - problema entre TWB e word

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »