backflush

Polish translation: automatyczne zdjęcie ze stanu elementów (przypisanych do większej całości)

11:00 Jul 30, 2007
English to Polish translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: backflush
wystepuje backflush i backflushing tak zdefiniowane:
automatic system update of inventory
Iwona Hulewicz
Polish translation:automatyczne zdjęcie ze stanu elementów (przypisanych do większej całości)
Explanation:
W tym przypadku chodzi o "backflush transaction", a nie "backflush booking" (rozliczenie wsteczne), które może być oczywiście następstwem tego pierwszego.
"Backflush transaction" jest swego rodzaju transakcją zagregowaną ("z konsumpcją komponentów"), gdyż jedną operacją obsługuje się cały zespół (podzespół), wraz z przypisanymi mu elementami.

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-07-30 12:22:55 GMT)
--------------------------------------------------

Automatic system update mówi tylko o automatycznej aktualizacji. Backflash jest automatycznym zdjęciem ze stanu elementów przypisanych (ew. komponentów) etc. Bardziej kompaktowo można by to określić jako "transakcję z konsumpcją/zdjęciem/zmyciem(!) komponentów":)
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1automatyczne zdjęcie ze stanu elementów (przypisanych do większej całości)
Jerzy Matwiejczuk
4rozliczenie wsteczne
Maciek Drobka


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rozliczenie wsteczne


Explanation:
Jedno z możliwych tlumaczeń.

Maciek Drobka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 380

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
automatyczne zdjęcie ze stanu elementów (przypisanych do większej całości)


Explanation:
W tym przypadku chodzi o "backflush transaction", a nie "backflush booking" (rozliczenie wsteczne), które może być oczywiście następstwem tego pierwszego.
"Backflush transaction" jest swego rodzaju transakcją zagregowaną ("z konsumpcją komponentów"), gdyż jedną operacją obsługuje się cały zespół (podzespół), wraz z przypisanymi mu elementami.

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-07-30 12:22:55 GMT)
--------------------------------------------------

Automatic system update mówi tylko o automatycznej aktualizacji. Backflash jest automatycznym zdjęciem ze stanu elementów przypisanych (ew. komponentów) etc. Bardziej kompaktowo można by to określić jako "transakcję z konsumpcją/zdjęciem/zmyciem(!) komponentów":)


    Reference: http://www.mfgcatalyst.com/backflushconf.htm
    Reference: http://www.sage.co.uk/manufacturing/micro.asp?tid=290869&sti...
Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 259
Notes to answerer
Asker: Dzięki. Tylko czy Twoje tłumaczenie nie jest bardziej tłumaczeniem definicji automatic system update etc. problem polega na tym, że w tłumaczeniu mam do zdefiniowania terminy, np. backflushing i podane definicje czyli automatic update. chodziłoby o zwięzłe ujęcie tego backflushing


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pauline_b: ja sie zgadzam w 100 %. jest to terminologia SAPowska i dokładnie po to chodzi
219 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search