occurs (here)

Romanian translation: în care se împlinesc 3 luni complete de la data preavizului

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: that occurs 3 full months after notice
Romanian translation:în care se împlinesc 3 luni complete de la data preavizului
Entered by: Claudia Coja

07:15 Dec 14, 2016
English to Romanian translations [PRO]
Law: Contract(s) / Contract de închiriere
English term or phrase: occurs (here)
Lease expires at the month-end that occurs 3 full months after notice.

Nu ma intereseaza neaparat traducerea lui "occurs" - ci eventual o reformulare si o explicatie - eu inteleg ca respectivul contract expira la finalul lunii care urmeaza dupa cele trei luni de preaviz - am inteles bine?
Claudia Coja
(la sfârșitul lunii) care are loc
Explanation:
contractul expira la finalul lunii dupa ce s-au implinit trei luni complete de la preaviz. Adica daca preavizul e pe data de 22 decembrie, trec trei luni pana pe 22 martie, apoi pe 30 martie expira contractul.

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2016-12-14 08:10:41 GMT)
--------------------------------------------------

Suna super bine:) se implinesc
Selected response from:

Maria Octavia Greceanu Stancovici
Romania
Grading comment
Thx ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2(la sfârșitul lunii) care are loc
Maria Octavia Greceanu Stancovici
5 +1se produce/survine
Annamaria Amik


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
(la sfârșitul lunii) care are loc


Explanation:
contractul expira la finalul lunii dupa ce s-au implinit trei luni complete de la preaviz. Adica daca preavizul e pe data de 22 decembrie, trec trei luni pana pe 22 martie, apoi pe 30 martie expira contractul.

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2016-12-14 08:10:41 GMT)
--------------------------------------------------

Suna super bine:) se implinesc

Maria Octavia Greceanu Stancovici
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 31
Grading comment
Thx ;)
Notes to answerer
Asker: AHA! - THX!;)

Asker: am zis "Contractul de închiriere expiră la finalul lunii în care se împlinesc trei luni complete de la data preavizului." - ce parere ai ?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liviu-Lee Roth
1 day 12 hrs
  -> Mulțumesc Liviu:)

agree  Iosif JUHASZ
1 day 22 hrs
  -> Multumesc Iosif!:)

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
se produce/survine


Explanation:
E corect cum ai interpretat fraza, Maria a explicat-o şi mai bine :)

Însă, fiind vorba de date, unii clienţi ar putea prefera traducerea literală, iar pentru asta, poţi folosi termenii ăştia "Legalese":
Contractul de închiriere expiră la sfârşitul de lună care survine/se produce după 3 luni complete de la data preavizului.

https://dexonline.ro/definitie/surveni
Deşi DEX-ul zice că verbul se referă la ceva ce se produce pe neaşteptate, în limbajul contractelor e folosit foarte frecvent cu sensul de se produce, apare:
Secţiunea 6.01. - Data care survine după o sută douăzeci (120) de zile de la semnarea acestui acord este specificată prin acest articol, pentru scopurile secţiunii 12.04 din Condiţiile generale.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-12-14 08:35:08 GMT)
--------------------------------------------------

Ah, am uitat să menţionez sursa pentru citat:
http://lege5.ro/Gratuit/ge3dsnby/acordul-de-imprumut-proiect...

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 123
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos! ;)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghitescu
41 mins
  -> Mulţumesc pentru confirmare.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search