vs. metastasis

Hungarian translation: valószínűleg metastasis

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:vsz. metastasis
Hungarian translation:valószínűleg metastasis
Entered by: Virág-Lilla Rácz

10:18 Sep 28, 2018
Hungarian to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Hungarian term or phrase: vs. metastasis
Zárójelentésben:

"Radiológiai vélemény:
Jobb oldali nagy méretű, malignus jellegű, supratentorialis, intraaxiális térfoglaló képlet a fent leírtak szerint. A képlet kifejezett térszűkítést okoz. A jobb oldali occipitalis kamraszarvban vs. metastasis."

Nem tudok rájönni, mi lehet a vs. rövidítés jelentése. Biztos valami banális dolog, de nekem most egyszerűen nem ugrik be semmi.
Köszönöm szépen!
Krisztina Szűcs
Romania
valószínűleg metastasis
Explanation:
A vs. valószínűleg a valószínűleg rövidítése. :)
Selected response from:

Virág-Lilla Rácz
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3valószínűleg metastasis
Virág-Lilla Rácz
5a vs. = versus, ez latin - a szöveg meg el van gépelve
Erzsébet Czopyk
Summary of reference entries provided
a vs. nem elírás (tehát nem az sz hiányzik) hanem a vs. a verosimile latin szó rövidítése
Katalin Szilárd

  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
valószínűleg metastasis


Explanation:
A vs. valószínűleg a valószínűleg rövidítése. :)

Virág-Lilla Rácz
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: rendkívül érdekes, de a valószínűleg rövidítése a vsz.
40 mins
  -> Nekem úgy tűnt, hogy nem lehet versus, mivel nem talál a szövegbe: "A jobb oldali occipitalis kamraszarvban szemben/ellentétben/ellen metastasis", egyik változattal sem értelmes a mondat. Arra gondoltam, hogy talán a vs.-t írták el, lemaradt az sz-ből a z

agree  hollowman2
2 hrs

agree  Klára Kalamár: Valószínűleg neked van igazad, Virág. Egyszerűen lemaradt az a fránya z.
3 hrs
  -> Igen, nekem is úgy tűnik, hogy nem versus akart ez lenni, csak elírás. Jó lenne, ha egy orvos is hozzászólna. A legbiztosabb viszont az lenne, ha meg lehetne kérdezni azt, aki aláírta.

agree  Tünde Furka
24 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
a vs. = versus, ez latin - a szöveg meg el van gépelve


Explanation:
szerintem ez egy kapitális elgépelés, mert a vs. az 100%, hogy versus, itt pedig vsz. kellene hogy legyen.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-09-28 12:15:16 GMT)
--------------------------------------------------

Szóval ez egy randa, agresszív, térfoglaló folyamat, egy csúnya agyi áttét. szegény ember :(((

https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/.../ch02.htm...
A bal oldali, natív képekkel (a, c) összevetve iv. kontraszt befecskendezés ..... Az occipitális agyfelszínen kialakult, fodrozott, füzéres mészlerakódás .... elhalásra és bevérzésre hajlamos daganat vagy metastasis jelenléte is. ..... A kamraszarv összenyomatás és enyhe középvonali áttolás térfoglalásra hívja fel a figyelmet.
[PDF]Agyi metasztázisok MR-követésének klinikai jelentősége ... - doki.NET

https://www.doki.net/upload/.../mro_2012_11_3_molnar.pdf?web...
Jobb oldalon parietalisan 20×22 mm nagyságú, széles oedemával övezett kontrasztanyagot inhomogénen halmozó terime látható. Az occipitalis kamraszarv ...

[PDF]A kozponti idegrendszer daganatai 2.indd - Daganatok.hu
daganatok.hu/.../20050331a_kozponti_idegrendszer_daganatai_3.p...
- fali (parietalis), halántéktáji (temporalis) és tarkótáji (occipitalis) ..... Gliobalstoma multiforme a bal oldali halántéklebenyben (CT-felvétel) .... Agyi áttétek (agyi metastasis) Az agyban helyet foglaló minden olyan daganat, amely.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-09-28 12:15:53 GMT)
--------------------------------------------------

(kérdezz nyugodtan, első fiam apja agysebész volt)

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32




Reference comments


24 days peer agreement (net): +1
Reference: a vs. nem elírás (tehát nem az sz hiányzik) hanem a vs. a verosimile latin szó rövidítése

Reference information:
https://www.proz.com/kudoz/6579577

--------------------------------------------------
Note added at 25 days (2018-10-23 10:23:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bocsánat: verosim a latin szó.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Katalin Horváth McClure
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search