Swing line loan

Hungarian translation: áthidaló kölcsön/hitel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Swing line loan
Hungarian translation:áthidaló kölcsön/hitel
Entered by: Andrea Szabados

14:50 Apr 29, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Swing line loan
Mi ennek a pontos magyar megfelelője?

Egyrészt ilyesmit találtam, hogy "áthidaló/átmeneti" kölcsön. Másrészt jelent ingadozót is.
És még egy definíció:
A short-term loan given on the basis of a seller's equity.
Egyfajta rövidtávú jelzáloghitel?
Andrea Szabados
áthidaló kölcsön
Explanation:
http://www.investopedia.com/terms/s/swinglineloan.asp
A loan that grants institutions access to large amounts of cash in order to cover possible shortfalls from other debt commitments.
http://www.terasz.hu/main.php?id=enciklopedia&os_id=10263&me...
Daewoo Áthidaló Kölcsön
Azon ügyfeleknek szól, akik gyorsan szeretnének kölcsönhöz jutni és ezt rövid időre kívánják igénybe venni, pl. ingatlan adás-vételre, üzleti tranzakciókra.


Selected response from:

denny (X)
Grading comment
Hát itt most nagyon nehéz helyzetbe kerültem, mert mindhármotok válaszában találtam hasznos információt! Köszönöm a linkeket is. Más alapján nem tudok dönteni, mint a válaszadási sebesség. Sorry, bár minden kérdésre ennyi jól használható válasz érkezne! Évának külön köszi a részletes magyarázatot.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rugalmas hitelkeret
Eva Blanar
5áthidaló hitel
Ildiko Santana
4 +1áthidaló kölcsön
denny (X)


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
swing line loan
áthidaló kölcsön


Explanation:
http://www.investopedia.com/terms/s/swinglineloan.asp
A loan that grants institutions access to large amounts of cash in order to cover possible shortfalls from other debt commitments.
http://www.terasz.hu/main.php?id=enciklopedia&os_id=10263&me...
Daewoo Áthidaló Kölcsön
Azon ügyfeleknek szól, akik gyorsan szeretnének kölcsönhöz jutni és ezt rövid időre kívánják igénybe venni, pl. ingatlan adás-vételre, üzleti tranzakciókra.




denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 66
Grading comment
Hát itt most nagyon nehéz helyzetbe kerültem, mert mindhármotok válaszában találtam hasznos információt! Köszönöm a linkeket is. Más alapján nem tudok dönteni, mint a válaszadási sebesség. Sorry, bár minden kérdésre ennyi jól használható válasz érkezne! Évának külön köszi a részletes magyarázatot.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
1 day 6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
swing line loan
áthidaló hitel


Explanation:
Áthidaló finanszírozásként is használják. A szindikált hitelek (Term Loan / Revolving Credit / Swingline) egy típusa. Egy ügyleten belül a szindikált hitelek több típusa is kombinálható.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 0 min (2005-04-29 17:51:06 GMT)
--------------------------------------------------

\"A szindikált hitelezés jelenti az egyik legjelentősebb és leghatékonyabb pénzügyi forrásszervezést mind a nemzetközi, mind pedig belföldi tőkepiacokon. A szindikált és a konzorciális hitelek piaca áll az ügyfeleink rendelkezésére, ahol egy szervező bank irányítása mellett több bank nyújt közösen hitelt.\"
https://www.commerzbank.hu/hu/nagyvallalatok/syndikalt/syndi...

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 154

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
swing line loan
rugalmas hitelkeret


Explanation:
ezek rövid távú, részben áthidaló, részben forgóeszköz-finanszírozó kölcsönök: a különbség a kettő között inkább a tálalásban/ megindoklásban van: az első esetben nekem jár valami pénz, de amíg meg nem kapom, addig is kell valamicske, a második esetben nekem nincs pénzem, de majd lesz, ha a forgótőkét elő tudom teremteni. A való életben persze majdnem mindig csak az első okból adnak, mégpedig az adott esetben egy hitelkeretet, ami viszont valóban "ingadozik", lebegtetik, méghozzá keményen meghatározott feltételek függvényében. Ha pl. valakinek van egy betonbiztos periodikus jövedelme (mondjuk, egy Hungaroring), akkor az adott évben várható jövedelem meghatározott százalékáig kaphat rá pénzt minden évben (vagyis a százalék fix, az vetítési alap változik, tehát az elérhető hitelösszeg is változik).
A jó az benne, hogy mindkét fél részéről tervezhető, külön letárgyalni nem kell, csak bizonylatolni a feltételek/ paraméterek teljesülését. Nálunk nem igazán elterjedt.

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 374

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: mint pénzügyes, én is erre hajlok ..
1 day 12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search