jól algoritmizálható

English translation: is easily programmed

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:jól algoritmizálható
English translation:is easily programmed
Entered by: Attila Magyar

14:18 Oct 15, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
Hungarian term or phrase: jól algoritmizálható
A rekurzív felosztási algoritmus előnyei:
egyszerű, követhető struktúra, amely könnyen értelmezhető és jól algoritmizálható.

easily algorithmizable? esetleg easy to algorithmize?
használnak angolul ilyen kifejezéseket?
Attila Magyar
Hungary
is easily programmed (***in this particular sentence)
Explanation:
Szerintem ha az "algoritmizálható"-t kicseréljük "programozható"-ra, akkor sokkal értelmesebb az egész. Mivel Jánosnak teljesen igaza van abban, hogy ha már a módszert rekurzív felosztási algoritmusnak nevezték (pedig használhatták volna a klasszifikációs, osztályozó vagy döntési fa megnevezést is), akkor annak "algoritmizálása" értelmetlenné teszi a mondatot. Szóval, ha megtartjuk az elejét "rekurzív felosztási algoritmus" (Recursive Partitioning Algorithm – RPA) formában, akkor nem szerencsés az "algorithmization" vagy hasonló szavak használata.
A "jól algoritmizálható" szerkezetben a "jól" szerintem felesleges, sokkal értelmesebb a "könnyen"-t erre is vonatkoztatni: Valamit vagy lehet algoritmizálni, vagy nem, olyan nincs, hogy jól vagy rosszul (a rossz algoritmus nem működik), legfeljebb olyan van, hogy könnyebben vagy nehezebben algoritmizálható. (Abban, hogy mely algoritmizálási megvalósítások nehezebbek, megoszlanak a vélemények: a soros/lineáris algoritmusok viszonylag egyszerűek, az iteratív/rekurzív megvalósítások kicsit trükkösebbek.)

Ennek szellemében szerintem a következőképpen lehetne megoldani a problémát (megadok néhány lehetséges változatot):

The Recursive Partitioning Algorithm (RPA) offers the following benefits:
simple, straightforward structure that is easy to understand and program

The advantages of the Recursive Partitioning Algorithm (RPA):
simple, straightforward structure, easy interpretation and programmability

Nekem ez a legszimpatikusabb:
The Recursive Partitioning Algorithm (RPA) has the advantages of a simple, straightforward structure that is easily understood and programmed.

Használati példák szakszövegekben:
"easily programmed"
http://www.jstor.org/pss/2344879

"The simplicity of this algorithm allows it to be easily programmed on most computer systems."
http://portal.acm.org/citation.cfm?id=10583
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm, így szerintem is értelmesebb.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2is easily programmed (***in this particular sentence)
Katalin Horváth McClure
4can be easily algorithmized
Katalin Szilárd
4well-algorithmizable
Ildiko Santana
4 -1easy to follow up
KatalinJ
1 -1can be easily implemented
János Untener


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
can be easily algorithmized


Explanation:
Szenvedő (mármint a szerkezet). :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2010-10-15 14:23:38 GMT)
--------------------------------------------------

Illetve a jól az inkább well: can be well algorithmized

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2010-10-15 14:30:44 GMT)
--------------------------------------------------

Google books:

http://books.google.com/books?id=ojQvDRdVnVsC&pg=PA205&lpg=P...

Methods and Tools for Effective Knowledge Life-Cycle-Management, Volume 10 By Alain Bernard

... Fortunately, this task can be well algorithmized; bthere are numerous methods available in the literature which provide specific criteria – eg, the so-called ..

http://www.docstoc.com/docs/15111158/ELEMENTS-O-STEERING-AND...

IN THE STEELWORKS' INTEGRATED COMPUTER SYSTEM Several activities occur in quality management which can be easily algorithmized. ...

Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
well-algorithmizable


Explanation:
Az "algoritmizálható" angolul "algorithmizable". Szerintem a magyar forrásszöveghez hűen (könnyen értelmezhető / jól algoritmizálható) az angol fordításban is különbséget kell tenni a "könnyen" és a "jól" között. Előbbire az "easily", utóbbira a "well" fordítást javaslom. Esetleg még a "readily" is megfelel.

Algorithmizable (adjective):
Able to be algorithmized.
Related terms:
algorithmizability

"Therefore a well-algorithmizable method should be developed."
"Well-algorithmizable algorithms were shown ..."
"readily algorithmizable theory of speech"

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
can be easily implemented


Explanation:
algorithm can be easily implemented
csak tippelek, fáj a fejem nagyon és nem értek már semmit,
ha nem jó amit írok akkor mi a különbség?

János Untener
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Péter Tófalvi: implementation = megvalósítás; algoritmizálás = tervezés
58 mins
  -> nem értem mit írtál

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
is easily programmed (***in this particular sentence)


Explanation:
Szerintem ha az "algoritmizálható"-t kicseréljük "programozható"-ra, akkor sokkal értelmesebb az egész. Mivel Jánosnak teljesen igaza van abban, hogy ha már a módszert rekurzív felosztási algoritmusnak nevezték (pedig használhatták volna a klasszifikációs, osztályozó vagy döntési fa megnevezést is), akkor annak "algoritmizálása" értelmetlenné teszi a mondatot. Szóval, ha megtartjuk az elejét "rekurzív felosztási algoritmus" (Recursive Partitioning Algorithm – RPA) formában, akkor nem szerencsés az "algorithmization" vagy hasonló szavak használata.
A "jól algoritmizálható" szerkezetben a "jól" szerintem felesleges, sokkal értelmesebb a "könnyen"-t erre is vonatkoztatni: Valamit vagy lehet algoritmizálni, vagy nem, olyan nincs, hogy jól vagy rosszul (a rossz algoritmus nem működik), legfeljebb olyan van, hogy könnyebben vagy nehezebben algoritmizálható. (Abban, hogy mely algoritmizálási megvalósítások nehezebbek, megoszlanak a vélemények: a soros/lineáris algoritmusok viszonylag egyszerűek, az iteratív/rekurzív megvalósítások kicsit trükkösebbek.)

Ennek szellemében szerintem a következőképpen lehetne megoldani a problémát (megadok néhány lehetséges változatot):

The Recursive Partitioning Algorithm (RPA) offers the following benefits:
simple, straightforward structure that is easy to understand and program

The advantages of the Recursive Partitioning Algorithm (RPA):
simple, straightforward structure, easy interpretation and programmability

Nekem ez a legszimpatikusabb:
The Recursive Partitioning Algorithm (RPA) has the advantages of a simple, straightforward structure that is easily understood and programmed.

Használati példák szakszövegekben:
"easily programmed"
http://www.jstor.org/pss/2344879

"The simplicity of this algorithm allows it to be easily programmed on most computer systems."
http://portal.acm.org/citation.cfm?id=10583

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm, így szerintem is értelmesebb.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amanda solymosi
7 hrs

agree  Ildiko Santana
1 day 2 hrs

3 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
easy to follow up


Explanation:
an algorithm is an effective method for solving a problem expressed as a finite sequence of steps.

KatalinJ
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: I don't understand how "follow up" would fit here.
52 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search