KudoZ home » English to Serbian » Medical (general)

chest congestion

Serbian translation: sekret (šlajm) u plućima

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chest congestion
Serbian translation:sekret (šlajm) u plućima
Entered by: Sladjana Daniels

05:22 Dec 4, 2016
English to Serbian translations [PRO]
Medical (general)
English term or phrase: chest congestion
kao u ovoj recenici: you experienced chest congestion last night ...
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
sekret (šlajm) u plućima
Explanation:
To je termin koji lekari uglavnom ne koriste, više ga koriste pacijenti i proizvođači prirodnih lekova. Naš narod za to kaže (bio sam prehlađen i) spustilo mi se na pluća (i na engleskom je aluzija na nose congestion). Uobičajeno je i imam sekret/šlajm u plućima. U vašoj rečenici bi bilo sinoć ste imali problema sa šlajmom u plućima.
https://www.google.rs/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&es...
Selected response from:

Sladjana Daniels
Serbia
Grading comment
hvala puno
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kongestija grudnog kosa
Irena Rusimov Cvetkovic
4 +1začepljenje pluća
LogosART
5sekret (šlajm) u plućima
Sladjana Daniels
5začepljenje u grudima
Irena Rusimov Cvetkovic
4stezanje/nelagodnost u grudima
Sofijana Stamenkovic
4 -1kongestija prsnog koša
LogosART


Discussion entries: 3





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kongestija grudnog kosa


Explanation:
To je osecaj pritiska, zatezanja ili bola u grudnom kosu, najcesce usled prehlade, a moze biti uzrokovana i drugim stanjima kod osoba sa bolestima pluca i srca.


    https://www.positivehealthwellness.com/pain-relief/how-to-get-rid-of-chest-congestion-naturally/
Irena Rusimov Cvetkovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vuka Mijuskovic
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kongestija prsnog koša


Explanation:
Opće nuspojave: smanjen ili nepravilan broj otkucaja srca, smanjena srčana funkcija, lupanje srca, bol u prsima, astma, otežano disanje, kratak dah, smanjenje broja crvenih krvnih zrnaca, povećanje klorida u krvi, omaglica, pospanost, problemi sa pamćenjem, depresija, problemi sa spavanjem, nervoza, osjetljivost, umor, opća slabost, neprirodan osjećaj, bol, drhtavica, zvonjava u ušima, smanjeni seksualni nagon, spolna disfunkcija kod muškaraca, simptomi prehlade, kongestija prsnog koša, kašalj, upala sinusa, iritacija grla, neprirodna ili smanjena osjetljivost u ustima, upala sluznice jednjaka, bol u abdomenu, mučnina, povraćanje, smetnje u želucu, povećana aktivnost crijeva, dijareja, plinovi u crijevima, probavni poremećaj, bol u bubrezima, bol u mišićima, grčevi u mišićima, bol u leđima, krvarenje iz nosa, suhoća nosa, curenje iz nosa, začepljenost nosa, kihanje, osip, neprirodan osjećaj na koži, svrbež, gubitak kose.
http://www.halmed.hr/upl/lijekovi/PIL/UP-I-530-09-06-02-213....




--------------------------------------------------
Note added at 11 uren (2016-12-04 16:35:32 GMT)
--------------------------------------------------

začepljenje pluća

Cough at night or have increased cough or chest congestion
ako noću kašljete ili imate pojačan kašalj ili začepljenje pluća. 

https://www.healthinfotranslations.org/pdfDocs/HeartFailure_...


Overview
Chest congestion is an accumulation of fluids and mucus in the lungs, which can cause symptoms of pain, discomfort, tenderness, coughing and difficulty breathing. Chest congestion can be a sign of a serious heart or lung illness or disorder that requires urgent medical treatment. Chest congestion can produce both a productive (mucus-expelling) cough or a dry cough. In some cases, chest congestion can be diagnosed by listening to the breathing sounds and x-ray images of the chest.

http://www.livestrong.com/article/252587-what-are-the-causes...

LogosART
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mira Stepanovic: Traži se šrevod na SRPSKI jezik.
1 day 6 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
začepljenje u grudima


Explanation:
Kada se termin prevede na srpski onda je to začepljenje, zapušenje u grudnom košu, najčešće plućima. To obuhvata razne simptome koji mogu varirati od osećaja težine, pritiska, stiskanja, stezanja.

Irena Rusimov Cvetkovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sekret (šlajm) u plućima


Explanation:
To je termin koji lekari uglavnom ne koriste, više ga koriste pacijenti i proizvođači prirodnih lekova. Naš narod za to kaže (bio sam prehlađen i) spustilo mi se na pluća (i na engleskom je aluzija na nose congestion). Uobičajeno je i imam sekret/šlajm u plućima. U vašoj rečenici bi bilo sinoć ste imali problema sa šlajmom u plućima.
https://www.google.rs/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&es...

Sladjana Daniels
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 88
Grading comment
hvala puno

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
začepljenje pluća


Explanation:
začepljenje pluća

LogosART
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  milena beba
1 day 1 hr
  -> Many thanks! Kind regards!

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stezanje/nelagodnost u grudima


Explanation:
Ako se traži pojam koji je primeren pacijentima, evo dela iz uputstva za pacijente:

http://www.alims.gov.rs/ciril/files/lekovi/pil/515-01-2813-1...
"Opšta neželjena dejstva: smanjen ili nepravilan puls, smanjena funkcija srca, palpitacije, bol u grudima, astma, otežano disanje, smanjen broj crvenih krvnih zrnaca, povećan nivo hlorida u krvi, vrtoglavica, pospanost, problem sa pamćenjem, depresija, otežano uspavljivanje, nervoza, iritabilnost, malaksalost, opšta slabost, osećaj nelagode, bol, drhtanje, zvonjava u ušima, smanjen libido, seksualni problemi kod muškaraca, simptomi prehlade, stezanje u grudima, kašalj, infekcija sinusa, iritacija grla, neprijatan ili smanjen osećaj u ustima, upala
ezofagusa, abnormalni bol, muka, povraćanje, uznemiren stomak, česti pokreti creva, dijareja, gasovi u crevima, poremećaj varenja, bol u bubregu, bol u mišićima, grčevi mišića, bol u leđima, krvarenje iz nosa, suvoća nosa, curenje iz nosa, zapušenost nosa, kijanje, osip, preosetnjivost kože, svrab, opadanje kose"

U uputstvu za lekare, koristi se pojam "nelagodnost u grudima" u delu na str 7 od 11: http://www.alims.gov.rs/ciril/files/lekovi/smpc/515-01-2813-...



Ovo je deo uputstva za isti lek koji je korišćen kao referenca prilikom usvajanja ovog odgovora:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_croatian/medical_genera...



--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2016-12-05 13:37:39 GMT)
--------------------------------------------------

"stezanje u grudima" je deo teksta koji sam htela da istaknem, a ne "bol u grudima" :)

Sofijana Stamenkovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 40
Notes to answerer
Asker: stezanje u grudima je nesto drugo, tightness in the chest.