KudoZ home » English to Turkish » Fisheries

chum salmon

Turkish translation: köpek somonu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chum salmon
Turkish translation:köpek somonu
Entered by: Leyal

11:16 Dec 20, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Science - Fisheries / Animal types
English term or phrase: chum salmon
Merhaba. 'Chum Salmon' ifadesine tam olarak bir Türkçe karşılık bulamadım. Nedeni de internette vb. kaynaklarda "chum salmon" şeklinde kullanılması. Ancak bu yazınsal bir metinde geçiyor ve diğer 'salmon' kullanımlarını alabalık şeklinde çevirdim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
NUR TARAN
köpek solmonu
Explanation:
Chum salmon = Oncorhynchus keta
*Chum salmon*a aynı zamanda *dog salmon* deniliyor. Belki bundan yola çıkarak "köpek solmonu" denilebilir...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 12 mins (2005-12-20 13:29:02 GMT)
--------------------------------------------------

"köpek somonu" olacak tabii!
Selected response from:

Leyal
Grading comment
teşekkür ederim arkadaşlar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4köpek solmonuLeyal
4 +2chum salmon
Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
5chump salmon
Salih1946


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
chum salmon


Explanation:
Merhaba,
Chum salmon somon baliginin bir cesidi ve bazi Turkce sitelerde de aynen alinmis (Samsun 19 Mayis Universites'inin asagidaki sitesine bakin).

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2005-12-20 12:05:30 GMT)
--------------------------------------------------

Tabi bunu chum somon seklinde yazarsaniz da kanimca yanlis olmaz.


    Reference: http://wdfw.wa.gov/fish/chum/
    Reference: http://alabaliksitesi.sitemynet.com/alabalik/id4.htm
Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
United Kingdom
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Faruk Atabeyli: sabahlara kadar çeviri yapmaktan vazgeçmeliyim
2 hrs
  -> dikkat ederseniz bunu ben zaten kendi notumda belirttim

agree  Serkan Doğan
1 day1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
köpek solmonu


Explanation:
Chum salmon = Oncorhynchus keta
*Chum salmon*a aynı zamanda *dog salmon* deniliyor. Belki bundan yola çıkarak "köpek solmonu" denilebilir...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 12 mins (2005-12-20 13:29:02 GMT)
--------------------------------------------------

"köpek somonu" olacak tabii!

Leyal
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
teşekkür ederim arkadaşlar

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Faruk Atabeyli: sabahlara kadar çeviri yapmaktan vazgeçmeliyim
6 mins
  -> notumu da dikkate alırsanız, yanlışımı (so*l*monu) zaten düzeltmiş olduğumu görürsünüz

agree  Özden Arıkan: köpek somonu/somonbalığı geçiyor 1-2 yerde,baş somon üreticisi alarko da öyle demiş. www.anlam.net/sudunyasi.htm gerçi eskiden buna sombalığı denirdi,somon yeni çıktı & yerleşti, eskiden adı vardı kendi yoktu, ondan herhalde
2 hrs

agree  Serkan Doğan
9 hrs

agree  xxxpelint: http://www.alarko.com.tr/haber.asp?ID=856
3 days5 hrs

1102 days   confidence: Answerer confidence 5/5
chump salmon


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish