surge capacitor

Turkish translation: darbe/dalga/dalgalanma kondansatörü

English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: surge capacitor
All other external equipment such as surge capacitors, lightening arrestors, current transformers and etc are disconnected and grounded.
Mustafa C. KATI
Turkey
Turkish translation:darbe/dalga/dalgalanma kondansatörü
Explanation:
"Capacitor" teknikte "kondansatör" olarak kullanılıyor. "Surge" ise "dalgalanma" ve "darbe" anlamlarını taşıyor.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
Teşekkürler..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4darbe/dalga/dalgalanma kondansatörü
Selçuk Dilşen
5 -1Ani dalgalanma sığası
Salih1946
4aşırı gerilim kondansötürü
Emin Arı
3surge kondansatörü
H&G Ozcan
3 -1yüksek gerilim/voltaj kondansatörü
Onur Inal


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
darbe/dalga/dalgalanma kondansatörü


Explanation:
"Capacitor" teknikte "kondansatör" olarak kullanılıyor. "Surge" ise "dalgalanma" ve "darbe" anlamlarını taşıyor.

Selçuk Dilşen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108
Grading comment
Teşekkürler..

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
surge kondansatörü


Explanation:
http://www.kondas.com.tr/images/dokuman/Kondas_Capacitor_Pow...


    Reference: http://www.parcakablo.net/sektor-haberleri/%E2%80%9Cportfoyu...
H&G Ozcan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 117
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
yüksek gerilim/voltaj kondansatörü


Explanation:
Karşılığının yüksek gerilim kondansatörü olma ihtimali var. Yüksek voltaj kondansatörü olarak da geçiyor.

Onur Inal
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Turdimurod Rakhmanov
12 hrs

disagree  Selçuk Dilşen: "Yüksek gerilim (ya da voltaj) kondansatörü" farklı. "Surge" gerilimin dalgalanmasını ve düzensizliğini anlatıyor, vurgulanmak istenen özellik bu.
5 days

disagree  Emin Arı: Selçuk Bey'e katılıyorum. Yüksek gerilim kondansatörü başka bir şey.
6 days

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aşırı gerilim kondansötürü


Explanation:
IMHO.
Yüksek gerilim kondansötörlerinin çalışma gerilimi yüksektir ama tip ve kullanım amacı olarak farklıdır.
Aşırı gerilim kondansörleri sistemdeki ani voltaj yükselmelerini (voltaj darbelerini) devreye zarar vermemesi için kullanılan kondansatör.

Küçük devreler için genelde kapasitör kullanılır ama daha büyük sistemlerde kondansatör terimi kullanılıyor.

Emin Arı
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Selçuk Dilşen: "Kapasitör" kullanımı 1980'lerden sonra Türkçenin, Fransızcanın etkisinden çıkıp İngilizcenin etkisine girmesiyle başladı.
3 days 17 hrs
  -> Nedendir bilmiyorum Elektrikle uğraşanlar kondansatör kelimesini kullanıyor ama Elektronikçiler ise kapasitör. Mesela "Trafonun kondansatörü patlamış" derler, hiç kapasitörü demezler. Eski alışkanlık sanırım.

3 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Ani dalgalanma sığası


Explanation:
Diye kullanmaktayım!

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 41
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Selçuk Dilşen: "Sığa"nın karşılığı "capacitance". Bu da bir kondansatörün depolama kapasitesini belirtir ve "Farad" birimiyle ifade edilir. "Kondansatör" için "sığa" karşılığını kullanmak "su deposu" yerine "su hacmi" kullanmakla eşdeğer; yani çok yanlış.
2 days 8 hrs