utrwalenie

English translation: recording

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:utrwalenie
English translation:recording
Entered by: Marquis

23:01 Nov 2, 2019
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: utrwalenie
W trakcie obowiązywania umowy, a także cały czas po rozwiązaniu umowy, każda ze Stron umowy zobowiązana jest do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji związanych z przedsiębiorstwem drugiej Strony, o których dowiedziała się w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, zasadach jej działania, bez względu na sposób ich wyrażenia i utrwalenia.
makawa
recording
Explanation:
... method of expression and recording thereof.
Selected response from:

Marquis
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3recording
Marquis
3fixation
Magdalena Psiuk
3medium / data storage method
geopiet


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
recording


Explanation:
... method of expression and recording thereof.

Marquis
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: Ma sens
2 hrs
  -> Thank you :-)

agree  Magdalena Szewciów
10 hrs
  -> Thank you :-)

agree  Grzegorz Mysiński
1 day 8 hrs
  -> Thank you :-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
utrwalenie (informacji)
medium / data storage method


Explanation:
Przez ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego należy rozumieć wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej informacji sektora publicznego, będącej w posiadaniu podmiotów obowiązanych do udostępnienia informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, niezależnie od sposobu jej utrwalenia (w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego informacja została wytworzona. - http://bip.um.wroc.pl/artykul/7/1/ponowne-wykorzystywanie-in...

--

Ponadto wnioskodawca będzie określał format danych w postaci elektronicznej lub sposobu utrwalenia informacji w postaci papierowej, wizualnej, dźwiękowej lub audiowizualnej, a także nośnik utrwalenia informacji publicznej w przypadku przesłania na adres do korespondencji lub odbioru osobistego. - https://publicystyka.ngo.pl/formularz-info

-----

Nowelizacja nie tylko nie wymaga, aby dokument opatrzony był podpisem, lecz także przewiduje, że walor dokumentu przysługiwać będzie informacji zapisanej na nośniku innym niż papier. Wystarczy, że sposób utrwalenia informacji będzie umożliwiał jej zachowanie i odtworzenie. Tym samym za dokument uznawane będą obrazy, dźwięki, wiadomości e-mail, sms czy też pliki komputerowe. - http://www.codozasady.pl/forma-dokumentowa-czynnosci-prawnyc...

-----

Działalność informacyjna przyjmuje nowe standardy, stara się zrozumieć, że obecnie właściwym miejscem realizowania jej zadań stał się Internet. Cyfrowa metoda utrwalania informacji, elektroniczny sposób odczytu i przestrzeń sieciowa i zrodziły nowe formy nośników, pozwoliły na wykształcenie się nowych modeli przetwarzania i udostępniania informacji. - http://eprints.rclis.org/15545/1/dokument_czy_zasob_jpacek.p...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 396

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fixation


Explanation:
wg ustawy o prawach autorskich

Magdalena Psiuk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: Proszę o link do tej ustawy.
1 day 1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search