ProZ.com Powwows




This powwow has already been held!

[View Powwow Report]

ProZ.com powwow: Bersama Bahtera

August 25, 2007, 12:00 am
IndonesiaJakartaIn personIndonesian
Event Organizer:

Eddie R. Notowidigdo


Login to add your name to the list of people interested.Click here to login now.

Click here to register. (It is free.)


ProZ.com Users attending this Powwow

: organizer : photos : report : host

Interested members (32) / Confirmed: 16
Name NoteWill Attend
Eddie R. Notowidigdo  \"Organizer\" \"Reporter\" Would love to meet more ProZ members at this powwow. Please come.  y
Ade Indarta   ...  y
Anna Wiksmadhara   ...  
Daisy Subakti   ...  
Eka Budiarti   ...  
Indra Sofyar   ...  y
Mr. Bambang Saputra   ...  
XIvan Lanin   ...  y
Kemala Dewi   ...  
XLatifah Kusrini   ...  
XMaria Sundah   ...  
Dita Wibisono   ...  
XRani Elsanti   ...  
Said Mboe   ...  
Sofia Mansoor   ...  
Ro   ...  
Farah Rachmat   ...  
Wiwit Aswandi   ...  
Harry Hermawan  \"Photographer\" Bersama kita bisa...  y
Bashir Basalamah   ...  y
vicksy nurhayati   pak harry, mau dong yah daftarin ... trima kasih  y
Hikmat Gumilar  \"Reporter\" Otong ikut!!!  y
Erich Eko   Yes, I'll be here as well!  y
Gametto   gametto  
Nikolas Pangutama   Ikuuut...  y
Portalkata   asyik  y
Zein Isa   semoga lagi gak ada kesibukan lain menghalangi....  y
yose-translator   pengen banget ikut acara ini  y
Lanny Utoyo   ikuuuut juga...  y
M. Laut   <><><>  y
Lenah Susianty   pengen ikut tapi kejauhan, minta laporan pandangan mata ya. Dan hasilnya dimuat dong di sini (kan ada magic wand nya Hikmat)  
Sugeng Hariyanto   Looking forward to meeting all colleagues  y




Postings about this event


Powwow: Jakarta - Indonesia

Eddie R. Notowidigdo  Identity Verified
Indonesia
Local time: 06:04
Member (2006)
English to Indonesian
+ ...
Powwow tgl 25 Agustus 2007 Aug 5, 2007

Rekan-rekan,
Bagi rekan-rekan Prozian yang bukan anggota milis Bahtera, saya informasikan bahwa Powwow ini akan dilakukan bersama anggota Bahtera yang merayakan HUT ke-10nya. Biaya partisipasi Rp. 50,000/orang (kalau mau nyumbang lebih kita sangat terima kasih!) Lokasi S. Widjojo Centre, Jl. Jend. Sudirman, Jakarta.
Yang ingin mendaftar silakan menghubungi Ibu Sofia Mansoor langsung atau melalui saya Eddie R. Notowidigdo di ednoto@cbn.net.id... See more
Rekan-rekan,
Bagi rekan-rekan Prozian yang bukan anggota milis Bahtera, saya informasikan bahwa Powwow ini akan dilakukan bersama anggota Bahtera yang merayakan HUT ke-10nya. Biaya partisipasi Rp. 50,000/orang (kalau mau nyumbang lebih kita sangat terima kasih!) Lokasi S. Widjojo Centre, Jl. Jend. Sudirman, Jakarta.
Yang ingin mendaftar silakan menghubungi Ibu Sofia Mansoor langsung atau melalui saya Eddie R. Notowidigdo di ednoto@cbn.net.id
Kehadiran Anda akan sangat dihargai.

Salam,
Eddie
Collapse


 

yose-translator
Local time: 06:04
English
+ ...
ingin daftar Aug 8, 2007

Pak Eddie saya ingin daftar ikut acara ini.

 

Eddie R. Notowidigdo  Identity Verified
Indonesia
Local time: 06:04
Member (2006)
English to Indonesian
+ ...
Powwow tgl 25 Agustus 2007 Aug 15, 2007

Rekan-rekan Prozian Yang tercinta,
Bagi yang ingin turut serta dalam Powwow ini tetapi belum mendaftar, silahkan mendaftar langsung kepada Ibu Sofia Mansoor di sofiamansoor@gmail.com.

Mbak Lenah, sayang sekali kali ini Anda tidak dapat hadir. Semoga di acara Powwow yg berikutnya kita bisa jumpa lagi.

Salam,
Eddie


 

Eddie R. Notowidigdo  Identity Verified
Indonesia
Local time: 06:04
Member (2006)
English to Indonesian
+ ...
Powwow and Bahtera 10th Anniversary 25 August, 2007 Aug 27, 2007

Dear Prozians,

The Powwow in Jakarta, Indonesia, together with members of Bahtera (Yahoogroup) last Saturday was a great success. It was a happy occasion where over 100 people turned up, of which about 30 were Prozians.

It started at 8.30 am and lasted until 3 pm. Prozian Harry Hermawan gave a short introduction about ProZ for those who are not familiar with the organization. Maria Sundah did a brief presentation about HPI, the Indonesian Translators Association, wher
... See more
Dear Prozians,

The Powwow in Jakarta, Indonesia, together with members of Bahtera (Yahoogroup) last Saturday was a great success. It was a happy occasion where over 100 people turned up, of which about 30 were Prozians.

It started at 8.30 am and lasted until 3 pm. Prozian Harry Hermawan gave a short introduction about ProZ for those who are not familiar with the organization. Maria Sundah did a brief presentation about HPI, the Indonesian Translators Association, whereas Hikmat, Sugeng, Wiwit and Sofia Mansoor did an elaborate presentation and demo about Trados. Other interesting topics discussed were tax, Paypal and Moneybookers.

Food was available in abundance and the event provided an excellent opportunity for everybody to meet each other in person, and to match a name with a face. Four publishers/bookstores were present selling dictionaries and other books.

This Powwow coincided with the 10th anniversary of Bahtera, but as one of the members rightly mentioned, it was not merely an anniversary celebration but more than that, it was a “celebration of friendship and brotherhood”.

Hope to see you all at the next Powwow.

Cheers,
Eddie R. Notowidigdo / 124234
Collapse


 

Indra Sofyar  Identity Verified
Indonesia
Local time: 06:04
English to Indonesian
+ ...
Acaranya asyik banget! Aug 27, 2007

Rasanya seneng banget bisa copy darat ama prozians macam Pak Eddie, Kang Harry, Hikmat, Mas Sugeng, Kang Erich, Ivan, Nico, Pak Bashir, Bu Sofie. Sayang aku harus pulang lebih awal, sehingga gak sempet ngobrol panjang en ngejambangin prozians lainnya. Insya Allah....next powwow .... aku iku lagi.

Cheers,
Indra


 

Lanny Utoyo  Identity Verified
Indonesia
Local time: 06:04
English to Indonesian
+ ...
BrowniZku nambah euy... Aug 27, 2007

teman-teman Prozians,

saya bacanya belakangan nih, bahwa kalo hadir powwow dapat ekstra points dan Browniz saya sudah bertambah. Makasih kepada Pak Eddie yang sudah memprakarsai powwow ini, semoga di event mendatang kita para Prozians bisa lebih saling mengenal....

Regards,
lanny


 

Portalkata
Indonesia
English to Indonesian
+ ...
.. Aug 28, 2007

Tampak di foto acaranya meriah euy..sayang, gak bisa balik lagi. Salam aja deh buat semua yang di foto pada senyum..icon_smile.gif

Trims spesial untuk penyelenggara.
Cheers,
Ar


 

Sign in to add a comment

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Lucia Leszinsky[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »
This discussion can also be accessed via the ProZ.com forum pages.



Your current localization setting

English

Select a language

All of ProZ.com
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search